|
Els ajuntaments poden aprovar les mocions que vulguin en suport al parany i opinar sobre això el que estimin oportú, però han de complir la Llei i les sentències judicials. Sentències judicials que impedeixen des de l'any 2002 caçar amb parany, encara que sembla que això és ignorat pels ajuntaments.
Per això les associacions hem demanat per escrit als ajuntaments on més es practica aquesta caça il legal, i que a més disposen de policia local i / o rural, que remetin el llistat de les denúncies formulades per aquestes policies en els seus respectius municipis.
No denunciar perquè no es vol denunciar és prevaricar. Vila-real, Borriana, Almassora, l'Alcora, Onda, Betxí, Castelló, Vinaròs, Benicarló, Xilxes, Moncofa, Alqueries i Borriol, que disposen de policia local, han de donar explicacions dels motius pels quals no es persegueix l' parany als seus municipis, municipis subjectes a l'estat de dret com tots.
No hi ha cap explicació que justifiqui com, per exemple a Vila-real, la policia local i posteriorment el SEPRONA persegueixen i detenen els furtius que recullen cargols al terme municipal i ignoren premeditadament a qui cacen espècies d'aus protegides utilitzant el parany. Paranys que, a diferència dels furtius del caragol no corren ni s'amaguen i que tots sabem on són durant un mes seguit. |